Hieronder vindt u een overzicht van de meest recente artikelen. 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 7 / 8 /  

De noodzaak van mediawijsheid en ecowijsheid in het basisonderwijs

2015/06/17

Op woensdag 17 juni 2015 verzorgde Henk Oosterling een onderwijsavond bij het NIVOZ in Driebergen met de titel: De noodzaak van mediawijsheid en ecowijsheid in het basisonderwijs.

zie ook:
http://hetkind.org/2015/06/18/relationele-filosofie-belangrijker-dan-wat-er-mensen-gebeurt-wat-er-tussen-mensen-gebeurt/

Hij is de laatste spreker in een serie van zeven. Zeven data, zeven sprekers van naam en faam.…

Lees verder

De drie vergiften

2015/04/20

Zondag 12 april om 12.55 uur NPO 2 TV  was Henk Oosterling te zien bij de BOS in de documentaire De drie vergiften van regisseur Alexander Oey.
Klik hier op de uitzending te belijken

Lees verder

De Toekomst van Rotterdam

2015/02/14

Bekijk en luister hier het interview met Henk Oosterling door Nico Haasbroek. Bij OpenRotterdam op vrijdag 13 en zaterdag 14 februari 2015

Lees verder

Deze stad is niet het Rotterdam van mijn vader

2015/06/04

De grote steden van Nederland zijn veranderd in een superdiverse samenleving. Mensen van verschillende etnische, culturele en religieuze achtergronden leven en werken samen. Welk gereedschap bieden filosofen ons om met al deze verschillen om te gaan?
In aflevering één een gesprek met Henk Oosterling (63). Ooit kendokampioen en ruim 30…

Lees verder

Henk Oosterling in de media

2015/03/31

Dinsdag 31 maart werd Henk Oosterling in het programma OBA live van NPO radio 5 geïnterviewd door Bettine Vriesekoop over zijn projecten en eco- en budofilosofische dimensie.
Luister mee naar OBA Live

Vrijdag 10 april gaat Henk Oosterling in gesprek met  met Marli Huijer, Denker des Vaderlands, in…

Lees verder

Jongeren missen de vaardigheden om zich in de 21ste eeuw te redden

2014/10/18

Financieel Dagblad, 18 oktober 2014
We zijn hard op weg naar een participatiesamenleving, maar heel veel mensen zijn daarvoor nog niet toegerust. Ze missen de vaardigheden die nodig zijn om in onze 21ste-eeuwse maatschappij hun weg te vinden. We moeten daarom radicaal durven denken over de toekomst van ons onderwijs.…

Lees verder


1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6