• Algemeen

Rotterdam Vakmanstad Factsheet onderzoeksresultaten 2017-2019

Stichting De Verre Bergen (SDVB) ondersteunt Rotterdam Vakmanstad zowel financieel als met raad en daad. SDVB wil daarom weten of het Vakmanstadprogramma Doen-denken resultaten boekt op de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen. Om die reden vond op vier basisscholen onderzoek plaats (2017-2019), uitgevoerd door het Kohnstamm Instituut.

 

Deze factsheet reflecteert op de voornaamste kwantitatieve uitkomsten van het onderzoek. Hieruit blijkt dat het programma kansrijk is voor de doelgroep waar het programma met name voor is bedoeld: kinderen met een niet-westerse achtergrond en uit milieus met een lagere sociaal-economische status. Tevens licht deze factsheet de elementen van het programma en enkele kwalitatieve resultaten van het
onderzoek uit.

 

Download hieronder de factsheet:

Download
  • pdf
  • 177,72 KB

Het laatste nieuws

Conversatiestarter: Handboek ouderbetrokkenheid Rotterdam Vakmanstad
  • Algemeen

Conversatiestarter: Handboek ouderbetrokkenheid Rotterdam Vakmanstad

Dit jaar verscheen Conversatiestarter. Een handboek dat beschrijft op welke manier wij vormgeven aan ouderbetrokkenheid.

Jaarverslag 2021-2022 ‘Duurzame groei’
  • Algemeen

Jaarverslag 2021-2022 ‘Duurzame groei’

Lees hier ons jaarverslag van 2021-2022

Vakmanstad op de Johannes Martinusschool
  • Doen-denken

Vakmanstad op de Johannes Martinusschool

Vanaf het schooljaar 2021/2022 verzorgt Vakmanstad verschillende vaklessen op de Johannes Martinusschool. Een school voor speciaal basisonderwijs in het centrum van Rotterdam en met een...

Vacature invaldocent
  • Werken bij

Vacature invaldocent

Vakmanstad zoekt invaldocenten die ervaring hebben in het basisonderwijs.