In de les

Doen-denken in de praktijk

Met ons lesprogramma Doen-denken leren we kinderen goed te zorgen voor zichzelf, de ander en de wereld. Daarom hebben de lessen van Doen-denken een fysieke, mentale en sociale component. Kinderen leren bijvoorbeeld om te gaan met gereedschap (fysiek) en ervaren daarbij dat samenwerken (sociaal) vereist is. Ook leren kinderen zich bewuster te worden van hun eigen ‘ik’ in relatie tot hun kennis, houding en gedrag en hun rol in de wereld (mentaal).

In de rubriek ‘In de les’ beschrijven we de praktijk van onze lessen. Het biedt een kijk op de werkwijze van onze vakdocenten om de fysieke, mentale en sociale componenten in een les samen te brengen.

Lees hieronder de verhalen uit de lessen

In de les
Tuin- en natuurles

Vogeltje wat zing je vroeg

Hoe de groenlessen van Iris de leerlingen verder helpen.

In de les
Techniek

Thuis in de techniek

'Zeg nooit: Meester, ik snap het niet.'

In de les
Filosofie

Lessen van de praktische filosoof

Bij filosofie moeten de leerlingen hard aanpoten, goed opletten en niet frutten.

Het laatste nieuws

Vacature vakdocent Gezond
  • Werken bij

Vacature vakdocent Gezond

DebatUnie X Rotterdam Vakmanstad
  • Doen-denken

DebatUnie X Rotterdam Vakmanstad

“De mens is niet belangrijker dan de natuur” Een uitspraak van een leerling van de Elisabethschool tijdens de tweede editie van het Rotterdamse basisscholendebat. Dit...

Vacature vakdocent techniek
  • Werken bij

Vacature vakdocent techniek

Vacature invaldocent
  • Werken bij

Vacature invaldocent

Vakmanstad zoekt invaldocenten die ervaring hebben in het basisonderwijs.