In de les

Doen-denken in de praktijk

Met ons lesprogramma Doen-denken leren we kinderen goed te zorgen voor zichzelf, de ander en de wereld. Daarom hebben de lessen van Doen-denken een fysieke, mentale en sociale component. Kinderen leren bijvoorbeeld om te gaan met gereedschap (fysiek) en ervaren daarbij dat samenwerken (sociaal) vereist is. Ook leren kinderen zich bewuster te worden van hun eigen ‘ik’ in relatie tot hun kennis, houding en gedrag en hun rol in de wereld (mentaal).

In de rubriek ‘In de les’ beschrijven we de praktijk van onze lessen. Het biedt een kijk op de werkwijze van onze vakdocenten om de fysieke, mentale en sociale componenten in een les samen te brengen.

Lees hieronder de verhalen uit de lessen

In de les
Tuin- en natuurles

Vogeltje wat zing je vroeg

Hoe de groenlessen van Iris de leerlingen verder helpen.

In de les
Techniek

Thuis in de techniek

'Zeg nooit: Meester, ik snap het niet.'

In de les
Filosofie

Lessen van de praktische filosoof

Bij filosofie moeten de leerlingen hard aanpoten, goed opletten en niet frutten.

Het laatste nieuws

Conversatiestarter: Handboek ouderbetrokkenheid Rotterdam Vakmanstad
  • Algemeen

Conversatiestarter: Handboek ouderbetrokkenheid Rotterdam Vakmanstad

Dit jaar verscheen Conversatiestarter. Een handboek dat beschrijft op welke manier wij vormgeven aan ouderbetrokkenheid.

Jaarverslag 2021-2022 ‘Duurzame groei’
  • Algemeen

Jaarverslag 2021-2022 ‘Duurzame groei’

Lees hier ons jaarverslag van 2021-2022

Vakmanstad op de Johannes Martinusschool
  • Doen-denken

Vakmanstad op de Johannes Martinusschool

Vanaf het schooljaar 2021/2022 verzorgt Vakmanstad verschillende vaklessen op de Johannes Martinusschool. Een school voor speciaal basisonderwijs in het centrum van Rotterdam en met een...

Vacature invaldocent
  • Werken bij

Vacature invaldocent

Vakmanstad zoekt invaldocenten die ervaring hebben in het basisonderwijs.